-
E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret Nedir sorusu henüz sektöre yeni giriş yapacak birçok kişi tarafından merak edilmektedir. E-Ticaret terimi, 1960’lı yıllarda ortaya çıkmıştır.

E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret Nedir sorusu henüz sektöre yeni giriş yapacak birçok kişi tarafından merak edilmektedir. E-Ticaret terimi, ilk olarak 1960’lı yıllarda elektronik veri alışverişinin tanıtılması ile ortaya çıkmıştır. İleri ki 50 yıl içerisinde e-ticaret, mal alım ve hizmetin şeklini değiştirmiştir.

E-ticaret, internetten para kazanmanın yolları arasında yer almaktadır. Yatırımcılar için oldukça cazip bir fırsattır.

E-ticaret’in 2024 yılına kadar 599,2 milyar dolar kazandırması beklenmektedir.. Bu beklenti ile e-ticaret hızlı bir büyüme yaşamaya devam ediyor. Günümüzdeki salgın, e-ticaret satışları sadece Mart 2020 tarihinde %25 artış sağlamıştır. E-Ticaretin gücü, günlük hayatı etkilemeye devam ettiği küçük, orta ve büyük işletmeler için önemli fırsatlar sunmaya devam ettiği sürece hafife alınacak bir şey değil.

İnsanlar Neden İnternetten Satın Alıyor?

Çevrimiçi mağazaları yönetmek, gerçek mağazaları yönetmekten daha ucuzdur. Web tabanlı yönetim sistemleri ile envanter yönetimi otomatik olarak yapılmaktadır. Çevrimiçi mağazaları yönetmek daha az personel gerektirir. Bu yüzden çevrimiçi mağazalarda daha düşük fiyatlar ile ürünler satılmaktadır.

Gerçek mağazalar, çevrimiçi mağazaların aksine belirli saatlerde kapanırlar. Bu nedenle Çevrimiçi mağazalar 7/24 görüntülenebilir ve ürünler incelenebilir. Müşteriler diledikleri zaman ürünler hakkında bilgi edinebilir ve sipariş verebilir. Uzak şehirlerde veya bölgelerde yaşayanlarda e-ticaret ile, bir mağaza üzerinden tek tık yaparak sipariş verebilirler. Bu harika özellik ile zamanı kısıtlı olanların alışveriş merkezine gitmelerine gerek kalmaz.

Son yirmi yıl içerisinde e-ticaret üzerinde yaşanan gelişme büyük ölçüde artış oluşturmuştur. Seçeceğiniz bir ürün üzerinden birçok marka seçeneği ile dilediğiniz yere sipariş verebilirsiniz.

vdoğal olarak müşteriye daha fazla fayda sağlar.

İşletmeler Neden E-Ticaret Yapmalı?

Kira, ısıtma, elektrik gibi sorunlar olmadan daha yüksek kar marjları ile satış yapabilirler. E-ticaret, müşteri hizmetleri ve diğer idari görevler otomatik hale getirir. Bu nedenle e-ticaret yapan bir mağaza, fiziki bir mağazaya göre daha yüksek kar marjları elde eder.

Fiziksel mağazaların belirli bir müşteri kapasiteleri vardır. Ancak e-ticaret mağazalarında herhangi bir kısıtlama ve kişi sayısı bulunmamaktadır.

E-ticaret mağazaları, fiziki mağazalara göre müşteri hakkında daha fazla bilgi toplar. Bu bilgi ile doğru kararlar verilerek mağazalar daha verimli hale getirir.

E-Ticaret Modelleri

E-ticaret ile ilgili üç ana model bulunmaktadır. Bu modeller, işletmenin operasyonel özellikleri ve günlük işleyişi ile önemli bir etkiye sahiptir.

Dropshipping Modeli

Bu stoksuz satış modelinde, e-ticaret mağazası, satışa sunulan fiziksel ürünleri satın almaz. Ürünleri stokta tutmaz ve bir stok ihtiyacı duymaz. Bunun yerine, siparişler doğrudan anlaşma sağlanan firma ile gönderir. Bu anlamda e-ticaret mağazasının sahibi, ürünlere fiziksel olarak dokunmamaktadır.

Geleneksel Model

Geleneksel model, toptan satın alma modelidir ve günümüzde en yaygın olarak kullanılan modeldir. E-ticaret mağazasının sahibi, doğrudan bir toptancıdan indirimli fiyat üzerinden stok alır. Kar marjı uygular ve müşteriye teslim eder, kargoya verir.

Dış Kaynaklı Model

Perakendeci, stoksuz satış hizmeti sunmayan bir tedarikçinin ürünlerini pazarlamak ister. Geleneksel modelde olduğu gibi teslimattan kaçınmak istenirse, farklı yaklaşımlar benimsenebilir. Bu modelde, şirketler, perakendeci adına ürünün üretimini yaparak idare etmekle görevlidir. Şirketler, genel olarak ürünü tedarikçiden toplamak, dağıtım merkezlerinde tutmak, paketleme ve siparişi ulaştırmak ile sorumludur. Bu hizmetin bir maliyeti bulunmaktadır. İade ücretleri ve kurulum ücretleri ortaya çıkabilmektedir.

E-ticaret sistemleri konusunda hiçbir fikre sahip değilseniz veya hali hazırdaki e-ticaret sitenizde aksaklıklar yaşıyorsanız bu süreç hakkında sizlere birçok konuda destek sağlıyor ve uzmanlarımız sayesinde sizlere bu süreçte büyük hizmetler sunuyoruz.

Sektöründe e-ticaret konusunda başarılı olan firmalardan biri olan Devoncrea E-ticaret yazılımları ve freelance web tasarım olarak alanında güçlü referansları ve projelerimizi inceleyip firmamızın yaptığı işler hakkında bir fikre sahip olabilirsiniz.

Anasayfaya Geri Dön
Blog

En Son Yazılarım

Web sektöründeki önemli gelişmeler,dijital pazarlama ipuçları ve yazmaya değer
gördüğüm diğer yazılarıma buradan erişebilirsiniz.

-

İletişim Bilgilerim

Aşağıdaki Form ve İletişim bilgileri ile bana ulaşabilirsiniz.

Bize Ulaşın

GSM: +90 546 415 07 04

Adres

Esenler Tuna Mah 724 sok .N:20 D :8 Esenler/İSTANBUL

E-Posta

info@burhankorkmaz.com.tr

Hemen Ara

WhatsApp